Welk fruit voor het ontbijt?


Welk fruit voor het ontbijt?

Een essentiële maaltijd om de dag te beginnen, het ontbijt bestaat uit brood, jam, melk, kaas, yoghurt, proteïne, kwark, havermout en fruit. Het nemen van wat energie brengt genoeg energie met zich mee om je dagelijkse taken uit te voeren. De vitaminen in fruit helpen het lichaam gezond te houden. Daarom is het noodzakelijk om zoveel mogelijk te eten, vooral bij het ontbijt. Maar welk fruit moet je ‘s morgens vroeg nemen?

Waarom zou je ontbijten?

Allereerst is het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag. Wanneer het correct wordt gegeten, voorziet het het lichaam van de nodige energie voor de hele dag Het is inderdaad een goede basis voor het evenwicht van alle maaltijden van de dag. Het eten van een ontbijt van goede kwaliteit is ook essentieel omdat het je de mogelijkheid biedt om te herstellen na een lange nachtrust. In het algemeen moeten eenvoudige of snelle suikers (jam, honing, chocoladepoeder, suiker in koffie, enz.), die de calorieën en de bloedsuikerspiegel verhogen, worden beperkt. In feite wordt een lage bloedsuikerspiegel aanbevolen. Het eten van een ontbijtmenu als je wakker wordt is zeer toepasselijk.

Maak uw ontbijt met fruit!

Ontbijtrecepten om hypoglykemie te voorkomen zijn gebaseerd op kwark, yoghurt, granen en fruit. Een evenwichtig en gezond ontbijt bestaat dus uit een suikervrije drank (koffie, thee), een product met koolhydraten (brood, beschuit, havervlokken, enz.), een eiwitrijke voeding (fromage blanc, ei, yoghurt, enz.), en een seizoensgebonden fruit (grapefruit, gedroogd fruit, appel, kiwi, abrikoos, banaan, sinaasappel, enz.) Ja, fruit is perfect voor het ontbijt omdat het de ideale soort suiker bevat voor een snellere assimilatie door het lichaam. Het eten van fruit heeft een groot effect op het stimuleren van de hersenen vanaf het moment dat je wakker wordt. In feite verbruiken onze hersenen meer dan 20% van de totale energie van ons lichaam. Het samenstellen van een fruitontbijt in de ochtend levert ook de essentiële vezels, water en vooral vitaminen. Er zijn veel recepten om een goede hydratatie te garanderen.

Vruchten om te eten voor het ontbijt en hun voordelen

Hier zijn enkele vruchten die van een ontbijt een ideale energie en uitgebalanceerde combo maken. Het is bekend dat de appel het cholesterolgehalte in het lichaam verlaagt, het is ook een afslankende bondgenoot. De framboos, een vrucht vol met calorieën en vitamine C. De sinaasappel bevat voor zijn natuurlijk zoete smaak en sappige textuur ook vitamine C. Het nemen van een glas sinaasappelsap als compleet ontbijt is zeer gunstig voor de gezondheid. Kers helpt om de spieren te versterken. De kiwivrucht is de belangrijkste bron van antioxidanten en vitamine C. De peer, met zijn zoete en zoete smaak, is in staat om het cholesterolgehalte te verlagen. De aardbei is een van nature zoete vrucht en heeft een lage glycemische index. Zwarte druiven om tonus te krijgen en genoeg energie om de dag door te komen. Pruim stimuleert het geheugen en de verdediging van het lichaam dankzij de vitaminen A, B, C en E die het bevat. Mandarijn helpt het immuunsysteem te versterken, vooral in de winter om effectief te kunnen vechten tegen verkoudheid en griep. Meloen verbetert het gezichtsvermogen, verjongt de huid, vermindert het vasthouden van water, verlaagt de hypertensie en vertraagt de progressie van artritis. Ananas kan verkoudheden genezen, de pijn van artrose verlichten en inwendige wonden genezen. Watermeloen verhoogt het niveau van citrulline, een aminozuur dat helpt bij het verwijden van de bloedvaten. De rol van perzik is het verminderen van het risico op hart- en vaatziekten, het bestrijden van kanker en het voorkomen van bepaalde chronische ziekten. Bananen kunnen het lichaam helpen om minder nicotineverslaving te voelen. Grapefruit, daarentegen, zit vol met vitamine C om kanker en hart- en vaatziekten effectief te bestrijden.

Kunnen we fruit vervangen door een afgeleid product?

Het koken van fruit kan de voordelen die het bevat zeker veranderen. Een glas sinaasappelsap verdient bijvoorbeeld de voorkeur boven een glas sinaasappelconfituur. Dit laatste zal meer suiker bevatten dan men zou moeten vermijden voor een evenwichtig en gezond ontbijt. Kortom, fruit zorgt voor hydratatie, vitaminen en mineralen voor het lichaam. Gezond zijn, dankzij de gewoonte om een gezond ontbijt met fruit te nuttigen, is een reden om goed te eten. En dit, zonder de zuivelproducten, havervlokken, graanbrood, kwark en gedroogd fruit te vergeten. Het maken van een ontbijt met seizoensgebonden fruit door het vinden van eenvoudige fruitrecepten helpt om uw dag vol vitaminen te krijgen. Het eten van een ontbijtmenu met ontbijtgranen en zuivelproducten geeft voldoende energie. Je moet nooit vergeten de hoofdmaaltijden van de dag te eten om een goed postuur te behouden. Voor voedingsadvies heeft Grenoble een aantal voedingsdeskundigen die deskundig zijn op het gebied van gezondheid.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *